Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Provsvar

Publicerad 2013-05-04 12:44:00 i Barnen,

Förra veckan fick vi svar på Moas blodprover. De hade kollat allergi för mjölk, gluten, råg, vete, torsk och säkert fler som jag inte minns. De hade även kollat värden på hennes njurar och lever. Alla värden var fina utom hennes röda blodkroppar, som låg strax under det nedre gränsvärdet.
 
Min katastrof-tänkar-hjärna drog genast igång i ljusets hastighet om leukemi, blodsjukdomar och annat hemskt jag kunde komma på men sekunden efter lugnade läkaren mig och sa att det med största säkerhet berodde på att Moa varit så sjuk strax innan proverna togs. Men för säkerhets skull ska provet tas om för att se att det stigit.
Hon fick också göra ett pricktest på allt möjligt, men inte heller det visade något.
 
Nästa vecka ska vi ta nya blodprover och de ska även göra odling på henne för att se om de hittar någon elak bakteriastam som ställer till det i hennes mage. Jag har bett om ett prov på candida också, men jag vet inte om de kunde ta det.
Väldigt skönt att hon inte är allergisk, men varför är hon då så dålig hela tiden? Vad är det för fel?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela