Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Rör inte min bil!

Publicerad 2013-05-20 15:44:48 i Allmänt,

Bara för att du kör en mercedes cabriolet och tror att du är coolast i hela världen innebär det inte att du får luta dina saker mot min bil!
 
När jag kom ut till garaget efter en sväng i centrum stod ovannämnda bil parkerad bredvid min. Ägaren (eller föraren i alla fall) började luta ett stort bylte av hoprullad papp eller plastmatta eller dylikt mot bakluckan på sin bil, hejdar sig, flyttar den och lutar den mot min bil istället!!!
Jo, det är en Skoda, kanske inte lika dyr som en mercedes. Och den är smutsig och dammig (vi bor ju vid en grusväg!) men den är nästan helt ny, och för mig värd mycket mer än någon annans bil. Vilket den hade varit även om det var vår förra bil, en rostig gammal häck. För den är just min.
 
Så har du något skräp som du inte vill luta mot din egen bil för du är rädd för att skada lacken eller vilken anledning du nu har, luta den inte mot någon annans bil, det är riktigt oförskämt!
 
Så, nu har jag fått ur mig det och satsar på lite mer JAA! i tillvaron igen!
 
Konstnären Ia. En hel hög med hjärtan på en blå himmel, för de är till Lillebror Wilhelm!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela