Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Arg! och glad för grisen :)

Publicerad 2008-04-08 09:53:52 i Allmänt,

Sitter och blir mer och mer förbannad här. Min anställda har inte kommit ännu. Han kom inte igår heller med argumentet att han inte hade råd med bensin och inte kunde ta sig hit! Så nu ligger vi redan en dag efter i allt som ska hinnas med i veckan. När jag ifrågasatte honom och sa att jag måste kunna lite på att allt blir gjort i rätt tid och på ett bra sätt svarade han i ett sms att "då måste jag väl sluta". 
Fattade det som om han ville säga upp sig, men svarade inte när jag ringde på hela kvällen. I morse ringde han och sa att han var på väg hit, som om inget hade hänt och jag pustade ut och tänkte att jag kanske har en vecka på mig att hitta någon ny i alla fall, men han skulle ha varit här för typ en timme sedan men har inte kommit ännu. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på, han har två kundmöten inplanerade idag, massa ordrar att ta upp och dessutom två leveranser som ska packas och levereras. Kundmötena skulle jag kunna ta, och likaså ringandet i värsta fall, men jag vet inte hur jag ska hinna. Men packningen och leveranserna kan jag inte göra, det är för tungt, det är omöjligt. Suck suck.
Finns det bara puckon där ute? Trodde att man vuxit ifrån såna här dumheter när man var över trettio, och tog sitt ansvar och fixade vad man tagit på sig men ack vad jag bedrog mig...

I morgon kommer en gris till mig :) Tänker på det istället så blir jag lite gladare :) Jag har beställt en vassleuppfödd gris som anländer med kylbil styckad i fyra delar i morgon bitti. Jag ska dela den med ena syrran och en kusin, så i morgon ska vi stycka för första gången. Jag har visserligen varit med och styckat älg och rådjur förut, men inte gris och jag vill verkligen inte påstå att jag är kunnig på något vis, så det blir spännande. Vi har engagerat vår farmor/mormor som ska komma och hjälpa oss tillrätta. Övning ger ju färdighet så det är väl bara hugga tag i kniven och göra sitt bästa. I eftermiddag tänkte jag jaga rätt på en bra styckkniv, vill gärna ha en till framtida behov också, och stycka med kockkniv eller brödkniv känns inte lockande... Bättre att lägga pengar på en riktig kniv från början då tror jag.

Kommentarer

Postat av: hippihäxan

Publicerad 2008-04-12 12:47:58

Usch , vilken jobbig kille... Ja man tror ju verkligen att folk ska ha lite ansvarskänsla när de är "vuxna". På en väns arbetsplats anställer de aldrig folk som är under 30, för de kommer aldrig i tid till jobbet... lite deppigt tycker jag.
Kul med grisen, vad ambitiös du är!

Postat av: Eva

Publicerad 2008-05-04 22:32:28

Jag vet inte vad du syslar med men du har inte funderat på att anställa någon eller några studenter?
Eller perjodvis hyra in någon egen företagare? tex. handi man eller allt i ett sörvis typp vi byter dina gardiner. Långsökt men kan vara tankvärt. MVH Eva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela