Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Det går trögt...

Publicerad 2008-04-25 21:46:28 i Allmänt,

...Med det mesta just nu känns det som. Mycket att göra på jobbet. Denna vecka började båda nyanställningarna så det har varit mycket att introducera och hinna med på mina fyra timmar om dagen. Men det känns väldigt bra, hoppas bara att det håller i sig och att det ska fungera bra med båda två.
Dessutom finns en liten stress inför kvartalsredovisningen av momsen och deklarationen förståss... Det mesta av deklarationsjobbet är redan gjort, men bara att fylla i blanketten känns lite jobbigt...
Jag blir trött fort och har lite ont av foglossningen. Förkylningen gör ju inte saken bättre heller...

häromdagen fixade jag lite i trädgården, tänkte plantera om jordgubbarna (ingen aning om det är rätt tid just nu, men det gick inte att rensa utan att plantera om dem då de växer huller om buller om vartannat). Jag blev trött på en gång och började plantera de plantor jag redan plockat upp för att fortsätta en annan dag. Åtta plantor hann jag innan jag fick sammandragningar. Och då var ändå syrran här och hjälpte till också. Jag blev tvungen att sätta mig och vila, så nu har vi en hink med upplockade jordgubbar i garaget... Undrar om jag kan få med P ut i helgen för att göra iordning resten? Lite kan jag ju göra själv, men det var lite läskigt att få sammandragningar sådär. Precis som om kroppen sa "nu är det nog, dags att vila bums" så jag ska nog ta det lite lugnare några dagar i alla fall.

Idag har jag shoppat. Dels en födelsedagspresent till syrrans lillkille som har fyllt ett år och har kalas i morgon (en liten pool till i sommar blev det), dels hittade jag en butik häromdagen som jag var tvungen att gå in i. "kid2kid" heter den och där kunde man fynda. Idén gillar jag verkligen också. Man lämnar in sina gamla barnprylar, kommer överrens om ett pris och när varan är såld får butiken en viss del av pengen och den som lämnat in det sålda får en del. Jag fyndade en vagga för tvåhundra kronor, ett set med plastverktyg till ettåringen för 10 kronor, en badbalja för 40 kronor och ett set med massor av olika instrument till J.s lilla kille. Han har ju faktiskt en rockande pappa och det ska ju börjas i tid! Nu kan han både trumma och blåsa trumpet bara han blir gammal nog... tre veckor är kanske lite väl ugnt, men jag kunde inte låta bli... Där fanns allt från kläder till barnvagnar (för mellan 500 och 1000 kronor!!), skridskor, slalomskidor, flytvästar, leksaker, böcker och ja, you name it! En butik jag absolut kommer att besöka igen! (Den ligger i Täby om någon undrar). Varför köpa nytt när det finns jättefina begagnade prylar för en bråkdel av priset?

I morgon är det en jättestor barn-loppis här som jag funderar på att gå på. Inte för att det känns som om vi behöver så mycket mer, men det är lite roligt med loppisar. Men på eftermiddagen ska vi ju på födelsedagskalas och frågan är om jag orkar båda? Och OM jag orkar borde jag kanske egentligen lägga energin på att fixa lite här hemma istället för att köpa saker som vi egentligen inte behöver... Jaja, vi får se...
Lite extra energi och ork skulle inte sitta dumt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela