Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Gravidstatus v 31

Publicerad 2008-04-03 07:57:24 i Barnen,

Ja oj vad tiden springer iväg... Nu är det bara nio veckor kvar. Och så två veckors marginal, även om det inte är vanligt vid första barnet att det kommer tidigt, då är det bara sju veckor kvar!
Fast jag är rätt sugen på att hon ska titta ut nu, inte för att magen stör mig eller det är så jobbigt utan mest för att jag vill ha henne här så jag kan krama och mysa med henne. Och byta blöja, vara vaken hela natten, slita mitt hår för att jag inte fattar varför hon skriker, bli stressad för att amningen inte funkar, ha ångesttankar för att hon kan dö... Nä kanske lika bra hon stannar där inne ett tag till...

Min viktuppgång har blivit lite nergång och jag har totalt gått upp 5 kg nu. (ett under med tanke på all god mat hemma hos mamma och pappa!)
Blodtrycket var lite högre än jag brukar ha men helt normalt
Järnvärdet var "superbra" enligt barnmorskan (trots att jag inte ätit något tillskott som man "måste" när man är gravid...)
Blodsockret låg högt som vanligt, 8,3, så vi får nog förbereda oss på en "sockerbebis", de väger ju oftast mer tyvärr.
Lillans hjärta pickade på i runt 140 precis som det ska. Blir lika rörd varje gång jag får lyssna på hjärtat...
Hon väger nu ca 1,6 kg och är ca 40 cm lång, så hon börjar bli riktigt stor nu!

Försäkringskassan har äntligen godkänt min sjukskrivning för foglossning och jag är halvtidssjukskriven fram till förlossningen. Jag ska ansöka om havandeskapspeng istället, men någon form av ersättning får jag i alla fall, mycket skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela