Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Jobbar för lite...

Publicerad 2008-04-04 09:16:44 i Allmänt,

Och det är så skönt! Den här veckan har jag inte gjort många knop på företaget, ska ju egentligen jobba halvtid men har nog snarare jobbat aktivt sisådär tio timmar den här veckan... Jag har i och för sig lagt ner en hel del tid på att utvärdera olika strategier inför framtiden och planerat hur jag vill att företaget ska utvecklas, men det känns inte riktigt som jobb, mer som drömmar och fantasier eftersom jag tänker på det hela tiden och inte bara när jag "jobbar".
Det är en av fördelarna och absolut en av nackdelarna när man är egenföretagare, det finns ingen riktig gräns för ledighet och jobb. Många är de kvällar när P. och jag diskuterat framtiden och olika satsningar, budget och ekonomi i sängen ett par timmar innan vi släcker lampan för att sova... Det är svårt att släppa allt och bara vara ledig. Men å andra sidan måste i alla fall jag få lite distans till vardagsarbetet för att komma på nya ideer och visioner för framtiden.
Nu senast har jag kommit på att jag ska anställa en person i ett projekt på två månader. Jag har en kandidat för jobbet redan som jag vet är väldigt duktig, jag hoppas bara hon är intresserad. Jag börjar få lite konkurrens på stockholmsmarknaden och känner att jag måste satsa ännu mer nu för att stärka min roll innan någon annan kommer och puffar bort mig. P. vill att jag ska vänta till efter förlossningen, hur ska jag hinna annars? Men jag tror inte jag orkar och hinner mer i höst än nu, och det är nu jag måste se till att möta mina kunders behov så de inte får för sig att vända sig till någon annan aktör. Jag har tänkt och tänkt och i eftermiddag ska jag ha alla papper klara och besöka den jag tänkt anställa för att höra om hon är intresserad. Så håll tummarna för att hon accepterar och för att jag gör rätt val som väljer att satsa nu. Det kan ju hända att jag slänger två månadslöner i sjön utan att få så mycket för det, men friskt vågat hälften vunnet heter det ju och hittills har mina satsningar gett väldigt bra resultat så jag hoppas trenden håller i sig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela