Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Syrran är sjuk...

Publicerad 2008-04-18 09:31:52 i Allmänt,

Förra söndagen var J. och bebisen här och hälsade på. Vi tittade på film och hade det mysigt, men J. mådde inte riktigt bra. Trots filtar och tofflor och jacka satt hon ändå och frös. Vi tänkte inte så mycket mer på det förrän jag skulle skjutsa henne hem och hon var så yr att hon knappt kunde gå. P. fick bära bebisen till bilen för hon var rädd att tappa honom. Då blev jag lite orolig och tänkte att det kanske var något mer än att hon bara var trött.
Yrseln gick inte över och hon blev bara mattare i kroppen dagen efter, men inga förkylningssymptom eller nånting, däremot fick hon feber.
Förkylning sa sjukhuset och inget att oroa sig för, bara vila. Så jag (inte särskilt svårövertalad) gullade med bebisen efter jobbet varje eftermiddag så J. fick vila lite. Hon blev inte bättre men fick knölar i brösten och blev aldeles röd, det är "mjölkfeber" hon har! Mjölkstockning! Fast sjukhuset höll först inte med, för de menar att hon inte har tillräckligt ont. Men nu har hon fått order om att vila och kommer febern tillbaka ska hon genast åka in till sjukhuset för antibiotika och dropp. Men den verkar ha gett med sig, men jag vet inte om det kommer och går, jag vet ju inget om det där, så lite orolig blir jag ju allt.
Särskilt som jag själv nu blivit dunderförkyld och inte vill åka dit ifall jag skulle smitta bebisen. P. fick ta min bil (som man inte kan köra barn i) till jobbet idag så jag kan skjutsa till sjukhuset i hans bil om det skulle bli aktuellt. Stackars J. inte nog med allt jobb med en liten, att dessutom ha ont, feber och vara yr så hon knappt kan stå...
Hoppas hon blir bra snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela