Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Tillbaka efter en härlig vecka i fjällen!

Publicerad 2008-04-02 08:43:58 i Allmänt,

Massor har hänt sedan sist, men det största är att jag blivit moster igen! Natten till i måndags fick J. sin lilla kille efter fyra dygns sammandragningar och värkarbete. Jag har ännu inte fått träffa underverket, men har sett ett foto och han är som alla små bebisar ett litet mirakel! Längtar tills de kommer hem från BB och J. hunnit vila upp sig lite så jag får komma och hälsa på...
Har också fått veta att lillebror också ska bli pappa, så under 2008 blir våra föräldrar mor och farföräldrar till fyra barnbarn! Och så har vi ju yngsta brorsans två som föddes... 2006 och 2007 blir det väl? Och syrrans kille som snart fyller ett år! Riktig babyboom i vår familj!

Mamma och jag var helgen innan påsk nästan ensamma på fjället. Vi gjorde några korta turer på skoter och jag satt som en prinsessa bak i pulkan på alla renfällar, underbart! 421205-34

Fiskade gjorde vi förståss och storfiskare som vi är drog vi upp en del, här är en dags fångst som räckte till en omgång stekt och inlagd fisk, pålägg och två påsar med middagsfisk till mig och P. att ta hem och lägga i frysen.
421205-35

Det bästa med att vara ute på fjället är maten :) Pappa bjöd sällskapet på lunch en dag, vad sägs om detta? Mat smakar aldrig så bra som ute i naturen, och visst är det gott på sommaren, men inget går enligt mig upp emot det här! Pitabröd (utan konserveringsmedel eller andra E-ämnen), älgfärs, cremefraiche, pappas kryddmix och krossade tomater. Tillbehör såsom ost, tomater, lök, och en hel del annat smått och gott. Dricka till fiskade jag upp ur "fiske-hålet" med en mugg. Äkta fjällvatten med is i...
421205-37421205-36

Ett besök på pimpeltävlingen blev det också och därefter följde jag med familjen Eriksson hem ett par dagar. En långfika med M. hann jag också med innan "semestern" var slut och flyget hem väntade. Det var så härligt att vara uppe i fjällen, men väldigt skönt att komma hem igen också...

Nästa inplanerade resa blir till älgjakten i höst, ser redan fram emot det. Vi ska fixa lite med huset, ha det lugnt och skönt och följa med ut i skogen någon dag. Förhoppningsvis blir det något skjutet tidigt så vi hinner göra lite pölsa och sånt innan vi åker hem...

Tips: Trångsvikens bakade leverpastej innehåller inga E-ämnen förutom askorbinsyra! Jättegod och som jag kan äta utan risk för migrän eller ledvärk. Vet inte om det går att få tag på utanför Jämtland, men jag har fyllt ett fack i frysen så vi har för ett tag framöver... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela