Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Visdomsorda fra ´n Christer Halvarsson

Publicerad 2008-04-30 10:19:04 i Allmänt,

En av mina favoritlåtar av Halvarsson, med en stor reservation för stavningen...

De va läng sen ja had nå slantan över

De va läng sen förtjänsta va stor

Men mäninga me å läva för slantan ä int så stor som man tror

Själv så räken je int slantan

Je har äne som gär me rik

Ungan mine dom kräv int så myttje de e mest kärlek som dom får

Å de gett nog vä de bästa om man sir et hur bra ma må

Om du´nt förstår je e lycklig som så

Kom å si hur je läv

Om du´nt förstår je e lycklig ändå

Kom, si hur je må


De e int så lätt som je få e å låt men man gett ju hjälpas åt

När allt känns tungt å hårt tar je bössa å går te skogs

Där behövs inga slantan

Därför så känn je me rik

När ja går å funder aldes själv ja då känn je hur stort allt e

Att je gär i stort de je vill

Ibland känns de som tia står still

Om du´nt förstår je e lycklig som så

Kom å si hur je läv

Om du´nt förstår je e lycklig ändå

Kom, si hur je må


Om du´nt förstår je e lycklig som så

Kom å si hur je läv

Om du´nt förstår je e lycklig ändå

Kom, si hur je må


( Det var länge sedan jag hade några pengar över

Det var länge sedan förtjänsten var stor

Men meningen med att leva för pengar är inte så stor som man tror

Själv så räknar jag inte pengar

Jag har annat som gör mig rik

Mina barn kräver inte så mycket, det är mest kärlek som de får

Och det måste vara det bästa om man ser till hur bra vi mår

Om du inte förstår att jag är lycklig såhär

Kom och se hur jag lever

Om du inte förstår att jag är lycklig ändå

Kom och se hur jag mår


Det är inte så lätt som jag får det att låta, man måste ju hjälpas åt

När allt känns tungt och svårt tar jag geväret och går ut i skogen

Där behövs inga pengar

Och därför känner jag mig rik

När jag går och funderar aldeles själv så känner jag hur stort allt är

Att jag gör i stort det jag vill

Ibland känns det som om tiden står still

Om du inte förstår att jag är lycklig såhär

Kom och se hur jag lever

Om du inte förstår att jag är lycklig ändå

Kom och se hur jag mår)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela