Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

vart tar tiden vägen?

Publicerad 2008-08-05 17:36:43 i Allmänt,

Jag undrar verkligen. Lillan väcker mig sådär fyra-fem varje morgon. Hur kan det då komma sig att jag inte äter frukost förrän elva? och vips så är klockan sju och då börjar vi natta lite smått, bada och varva ner-och så i säng. Jag hinner ju ingenting! I fyra dagar har min målsättning varit att köra en maskin tvätt, men jag har inte hunnit med! Sååå mycket ammar jag ju inte, eller? All tid jag har "över" går till att ringa kunder, skriva fakturor och annat småjobb som hela tiden ramlar in och måste göras. Privat blir knappt något gjort...
Känner mig emellanåt lite avundsjuk på alla anställda som bara kan ta ut sin föräldraledighet, gå hem och glömma sitt arbete nå´t år och bara ägna sig åt familjen och hemmet.
Fast att ha ett så underbart litet knyte som Lillan är helt klart värt en otvättad tvätt och en full diskbänk. 9 veckor är hon idag och lika fantastisk som den dag hon föddes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela