Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Om att vara perfekt och misslyckas

Publicerad 2008-12-05 21:28:47 i Allmänt,

Jag önskar att jag kunde vara lite mer realistisk med mina målsättningar. Men det funkar inte. Så fort jag bestämmer mig för att göra något vill jag göra det omedelbart och perfekt. Inte bara lite halvdant. Vilket får till följd att jag misslyckas. Varje gång.

Jag önskar jag kunde nöja mig med ett litet mål, ett normalt mål. Jag önskar jag kunde inse att alla amdra inte lyckas perfekt jämt och att jag faktiskt inte behöver göra det heller. Att jag inte behöver göra så drastiska förändringar och bli extrem på nåt sätt. Men det är svårt. Jag vill vara perfekt. Jag vill lyckas. Jag vill vara bra. Och jag vill framför allt ha kontroll.   

Men samtidigt vet jag att allt detta ofrånkomligt leder till ett misslyckande. Och jag är faktiskt ganska less på ätt känna mig missslyckad.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela