Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Är jag gravid, eller? :)

Publicerad 2008-02-15 17:35:35 i Barnen,

Efter total hopdeppning, två känsloutbrott med tårar sprutande åt alla håll, ett besök hos homeopaten, förståelse från P. (Jaa, förståelse och förståelse, jag fattar inte ens själv, men när värsta stormen lagt sig fick jag en lång kram, fina ord om hur bra och duktig jag är, middag serverad och ett varmt bad upptappat, vad mer kan man begära?) känns det faktiskt betydligt bättre...

För att göra det hela ännu bättre löste sig ett stort problem jag grunnat på och varit stressad över inom företaget. Tack A. för att du ställer upp, ovärderligt! Nu finns inga stora stressmoment kvar på jobbet, bara en vecka kvar tills vikarien kommer och dessutom är vi lediga båda två i helgen, underbart!

Fått en ny medicin av homeopaten också, får hoppas att den hjälper mot nästäppan, tröttheten och huvudvärken jag har när jag vaknar nu.

Lillan sparkar och lever loppan där inne. P. har känt ett par gånger men av någon anledning blir hon aldeles stilla när han lägger handen på magen. Känner hon kanske av hans "främmande" puls? Eller så är det helt enkelt hans lugnande händer :)

Nästa inköp: Ett antiskallhalsband till hunden eller ett värmeelement till "svärmorsstugan". Han väckte mig tio gånger i morse med att skälla på; blåsten, någon gick på vägen, en pippi och... jaa inte vet jag! Höll på att bli skogstokig och strypa hundrackarn! Antingen lär han sig hålla truten eller så flyttar jag ut i stugan :)

Eftersom gårdagen varken blev särskilt mysig eller romantisk hoppas jag på att ta igen det ikväll med en god middag och mysa lite med en film kanske?
Tack M. för dina värmande SMS, igår var det verkligen välbehövligt! Jag var dock inte kapabel att svara som du är värd... Saknar dig mycket!

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2008-02-15 19:41:02

Tack så mycket för tipset om yoghurt.
Det är inte roligt med migrän. Vet att jag hade riktiga anfall även när jag var gravid. Två gånger blev jag inlagd...
Hoppas den nya medicinen hjälper!

Postat av: mawe

Publicerad 2008-02-16 01:25:46

Det var så lite så! Du är värd allt gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela