Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

deppig porrstjärna en tidig måndagsmorgon

Publicerad 2008-02-11 05:29:18 i Allmänt,

Klockan är inte ens fem på morgonen och jag är klarvaken. Vet inte om det är lillan som väckte mig eller om kroppen anser att den är utsövd, men vaken är jag i alla fall...

Jag drömde att jag var en jättesnygg porrstjärna. Drömmen gick ut på att jag försökte övertala en annan, överviktig porrstjärnas ännu överviktigare mamma om att hennes kroppsvikt inte gav henne privilegiet att vara elak mot andra och att bara för att jag var så snygg var jag inte immun mot elaka kommentarer... Jag tyckte att hon var en usel förebild för sin dotter. Denna diskussion utfördes nakna på en gårdsplan utanför min gamla högstadieskola.

En släng av stor mage och uppfostringsnoja som slagit mitt undermedvetna? Men varför var vi nakna, och varför i hela friden var jag en porrskådis???

Jag är lite deppig, mår inte riktigt bra. Är täppt och har ont i huvudet och vaknar trött. Jag trodde jag kommit på svaret, jag har ju mått så bra så länge nu! Jag vägrar ta den förbaskade kortisonsprayen med lillan i magen! Den hjälpte ju ändå inte särskilt väl.
Det är nu över en vecka sedan jag hade migrän oc jag har svårt att tro att jag fortfarande mår dåligt av det eller att jag åt den där hamburgaren...? Känns inte riktigt logiskt, särskilt som jag bara känner mig sämre och sämre för varje dag, inte tvärtom. Jag har haft så många teorier om varför jag känner mig så här och nu känns det hårt att det svar jag var så säker på - att det kom av kemiska tillsatser- kanske inte är hela sanningen.

Teori nummer två, att det beror på alla luftföroreningar känns inte heller aktuell eftersom jag mådde så bra tidigare... Åh jag vill vara frisk och må bra och vara pigg! Kan jag inte bara få ett svar serverat på silverfat så jag vet varför??? Ska ringa "min" homeopat i morgon - hmm, senare idag. Jag åt ju faktiskt någon medicin från henne i höstas innan jag blev bra, kanske kroppen är i obalans igen och bara behöver en ny kur? Men det tar emot lite att äta medicin, även om det är ett naturläkemedel, med lillan där inne...
Kanske tar hon extra mycket energi nu och det är därför? Hon ska gå upp 50% av sin vikt den här veckan och hjärnan utvecklas tydligen nu.

Kom på nu att vi har nya kuddar, och de är inte tvättade, kan det vara därför kanske? Någon kemikalie som sitter kvar och som jag gosar ner trynet i varje natt? Jag tror vi la dem i sängen för en vecka sedan...
Bäst att ta det säkra före det osäkra, det blir nog en kudd-tvätt i morgon, eh idag menar jag. Nu har jag fått mina tvätt-nötter också så då kan jag tvätta helt utan kemikalier igen, känns bra då jag reagerar på alla möjliga tvättmedel och framförallt sköljmedel.

Nu ska jag äta en liten "förfrukost", är lite hungrig, och sedan försöka somna igen. Lönlöst projekt, men det är liiite tidigt att kliva upp när jag inte ska vara på jobbet förrän typ tio idag...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela