Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

gårdagens bröd och yoghurt

Publicerad 2008-02-18 09:32:33 i Mat och kost,

Brödet blev jättebra! Äntligen ett recept som jag gillar. Nästan helt perfekta, men nästa gång ska jag ha i liiite mer salt, en riven morot och lite solrosfrön, det tror jag blir pricken över i.

bröd

Yoghurten blev inte riktigt lika bra... Den ville inte alls tjockna utan blev mest grynig och blaskig. Jag lät den stå över natten men jag tror att vi kanske har det för kallt inne så den inte trivs. Vi har bara 18 grader ungefär, så termosen kyldes kanske för fort. Måste komma på ett ställe som jag kan värma upp lite mer, jag hade ju samma problem när jag skulle göra surkålen. Vi använder inga element eftersom vi har värmepump, så det funkar inte. Det enda ställe jag kan komma på rent spontant är badrummet där vi har golvvärme, men det känns ju inte så kul att laga mat därinne :S
Får fundera vidare. Ugnen kanske? Men det kan väl inte vara särskilt el-snålt att ha den på flera timmar även om det bara är på 30-40 grader? Snart får P. ge vika angående vedspisen, det är ju uppenbart att vi absolut behöver en :D
Nu har jag i alla fall vispat yoghurten och ställt in den i kylen. Den blev lite bättre i konsistensen när jag vispade, men inte alls som den ska vara, trist, men jag provar vidare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela