Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Söndagsmorgon

Publicerad 2008-02-10 11:11:17 i Allmänt,


Ligger kvar i sängen. Jag har i alla fall varit uppe och intagit frukost. Lite slarvig sådan men det är ju söndag... Blev Brämhults juice och en rostad macka med bregott och krav-marmelad på morot och apelsin och en med ost. Sen kunde jag inte hejda mig så jag tog en till, och nu känns det som om jag har en stor degklump i magen...

Jag har två alternativ för dagen:
1. ligga kvar i sängen och titta på film tills P. kommer hem från jobbet
2. Påbörja städningen så åtminstone liiite är gjort när P. kommer hem...

Jag har ingen lust med vare sig det ena eller det andra... Känner mig faktiskt lite bakis efter en sen kväll hos svägerskan igår, hur nu det kan komma sig...

På vägen hem igår föreslog P. att vi kanske skulle bjuda hem hans mamma eller hans kusin med respektive någon dag och jag höll på att få hicka. Det är nog första gången ett sådant förslag kommer från honom, det är nästan alltid bara jag som "ser till" att vi bjuder hem någon, oavsett om det är den traditionella födelsedagsmiddagen eller till vardags. Så nu ska jag smida medans järnet är varmt och höra med P.  vilken dag vi ska höra om de kan, för jag tycker ju bara det är roligt med besök och att laga mat till flera.


Nää, här kan jag ju bara inte ligga hela dan, får nog ta och kliva upp nu. Ska börja med att sätta upp nya gardinerna i vardagsrummet, det ska bli kul att se hur det blir. Baka en kaka kanske? Så har jag i alla fall gjort nånting annat än degat i sängen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela