Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

länkar och fredagspyssel i köket...

Publicerad 2008-01-25 17:23:06 i Mat och kost,

Här kommer två länkar som kan vara värda att kolla på om man är intresserad av naturlig mat:
http://svt.se/play?a=1026981  En film om råvaror och mat

http://lufttillsalu.blogspot.com/2008/01/giftigt-godis-listas.html Om farliga färgämnen

Annars i dag har jag äntligen varit och innhandlat burkar. Så nu behöver jag inte längre ta fel yoghurtburk när jag ska ta fram den inlagda gurkan... Ska snart se till att P. gör en ny laddning för det börjar krympa i burken. Jag har också påbörjat surkålen idag. Jag gjorde inte så mycket, eftersom jag inte smakat tidigare, vi kanske inte alls tycker om det och då är det ju synd att ha gjort flera burkar. Nackdelen är ju att det tar flera veckor att göra så om det blir en favorit kommer vi vara ganska länge...

image6

Jag brukar inte köpa snittblommor särskilt ofta men när jag såg den här buketten nersatt till 10 kronor kunde jag inte låta bli... Nu längtar jag till våren. Eller vintern, bara vi slipper detta eviga blask och slask!

tulpaner

Kommentarer

Postat av: mawe

Publicerad 2008-02-03 17:48:08

Visst är det härligt med tulpaner! Man blir så glad och lycklig av den där lilla färgklicken de ger.. Jag har lovat mig själv att köpa massor av tulpaner under hela våren.. Saknar Dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela