Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Matinspiration söndag

Publicerad 2008-01-13 19:17:36 i Mat och kost,

Jag tänkte skriva lite då och då vad vi äter för att ge er lite inspiration, och kanske få lite respons eller inspiration tillbaka...

Dagens mat kommer alltså här:

Frukost:
Fil med skivad banan och egen musli (kruskakli, linfrö, solrosfrö, pumpakärnor, torkade tranbär och osötade havreringar från Frebaco)
Smörgås på hembakt surdegsbröd, bregott, hushållsost och sambons härliga inlagda gurka
Vatten (brukar dricka rött te, men inte idag)

Mellanmål: Apelsin

Lunch: Ute, ett gissel att försöka hitta något vettigt men tillslut blev det en baguette med kyckling, keso, feta och grönsaker. Inte helt säker på vad det kan ha varit i kycklingen eller i kryddan, men jag vill ju inte bli alltför fanatisk... Den var i alla fall väldigt god. Vatten till det.

Mellanmål: Sesamkakor

Middag: Fläskkotlett med potatisgratäng och sallad på tomat, gurka, lök, stora vita bönor, marinerad fetaost från Skärvångens bymejeri.
Till det hemma-bubblat vatten

Så såg mat-dagen ut hos oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela