Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Saker jag skulle vilja göra med hemmet om jag hade tid och råd;

Publicerad 2008-01-12 18:17:25 i hem,

  • Riva garaget och bygga nytt och bättre på annan plats
  • Flytta gästhuset som skymmer sikten från huset och står på bästa platsen på tomten
  • Flytta friggeboden som står på trekvart halvvägs ner på en liten "berghäll"
  • Vattentoalett istället för mulltoan vi har nu (visst det funkar men det är INTE kul att tömma den...)
  • Fixa en dusch i badrummet, nu har vi badkar (som jag väldigt gärna vill ha kvar, så det är ett litet dilemma)
  • Riva ena köksväggen och sätta in ett fönster till i köket så det blir stort och ljust
  • Fixa tvättstugan som försvinner om vi river köksväggen
  • Trivsel och värme-vedkamin i vardagsrummet och gärna en vedspis i köket
  • Altan utanför vardagsrums-altandörren så det inte är ett stup på en meter utanför dörren
  • En humlespalje mot fritidshuset bredvid
  • Ha en vacker, välskött trädgård och kemiskt fri odling
  • Riktigt staket/stängsel runt tomten så hunden inte rymmer var och varannan dag...
  • När jag ändå är igång vill jag ha en bastu och en utomhusjacuzzi också!  

Sen är det ju alltid lite "småsaker" :) att göra, måla alla listerna i samma färg tex.
 
Vad jag räknar med att vi ska få gjort i år:

Altanen utanför vardagsrummet och en trädgård som åtminstone inte ser ut som en djungel man måste ta sig fram med mashete i... Förhoppningsvis kan vi fixa en del av tomten rymningssäker för hunden också, så trist att ha stor tomt men ändå ha hunden inne eller i koppel hela dagarna.
Vi MÅSTE också fixa trappan inne för den är livsfarlig för små barn (inget räcke och öppna trappsteg).

Ja, då var det bara resten på önskelistan kvar :) Men på en trettioårsperiod kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela