Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Idag är hon fyra veckor...

Publicerad 2008-07-01 17:28:39 i Barnen,

Kan inte fatta det. Det känns som om vi kom hem från BB för ett par dagar sedan bara... Fast samtidigt som om hon varit en del av våra liv så länge jag kan minnas.

Jag mår för det mesta väldigt bra och allt funkar bra med Lillan. Midsommar firade vi i dalarna och efter det åkte vi upp till Jämtland för att hälsa på min familj. Så Lillan är berest :)
Annars händer inte så mycket, jag ammar, byter blöjor, myser, tröstar och däremellan jobbar jag. Just nu håller jag även på att sy en klänning som jag ska ha på ett bröllop på lördag. Vi fick lite panik när vi insåg att tiden gått så fort och att det bara var en vecka kvar. Vi hade inte löst nånting, ingen av oss hade kläder och inte hade vi någon barnvakt... Men nu har det börjat lösa sig. Syrran ska ta hand om Lillan, P har hyrt frack och min klänning börjar åtminstone likna en klänning. Hoppas den blir bra, det är ju lite bråttom att hinna få till den. Det är desutom första gången på evigheter som jag syr efter mönster, i vanliga fall brukar jag rita själv, så det har varit en del klurande för att anpassa mönstret efter min kropp. Är ju både längre än normalt och har inte riktigt samma kroppsform som mönstrets modeller... Särskilt inte nu efter förlossningen :) Men men det blir nog bra, det är ju ändå på brudparet de flesta tittar så ingen kommer ju märka om jag inte sicksackat alla sömmar eller fuskat lite här och där!

Det ska verkligen bli kul att gå på bröllop. Hoppas att jag kan koppla av bara och inte oroa mig för Lillan. Jag vet ju att hon kommer att ha det jättebra hos syrran, om det är någon som kommer tycka det är jobbigt är det nog snarare jag och P. Men om vi bara längtar efter henne och inte har kul får vi väl helt enkelt åka hem, det är ju inte mer med det.

Dags att amma igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela