Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

migrän igen-utredning

Publicerad 2008-07-04 21:51:20 i Allmänt,

Efter fyra migänattacker på två veckor fick jag nog och sökte läkare. Eftersom vi har flyttat har jag fått en ny husläkare. Jag berättade om migränen och hur den kändes och förväntade mig att hon skulle skriva ut någon värktablett och så skulle det vara bra med det. Visserligen fick jag Naproxen utskrivet men döm om min förvåning när hon ville träffa mig igen för vidare utredning! Hon frågade också om jag brukar ha ont i ryggen för hon var övertygad om att min migrän kom av muskelspänningar. 

Min rygg är inte som den ska och ofta fastnar kotorna i varandra i fel läge och de senaste åren har jag gått till sjukgymnast för det. Det vore skönt om läkaren har rätt för i så fall går kanske migränen träna bort om jag stärker upp ryggen. Det låter ganska rimligt för dagen innan jag fick första migränattacken förra veckan låste sig ett par kotor och jag har fortfarande ont efter det och har inte lyckats få dem att släppa.
Så nu får vi se vad som händer, skönt med en seriös läkare som verkar vilja hitta orsaken och inte bara bota symtomen!

Jag är fortfarande övertygad om att vissa kemiska tillsatser ger mig migrän, men tydligen är det något annat också. I morgon ska vi på bröllop och jag har laddat handväskan med tabletter, för jag vill inte behöva lämna festen för att jag fått migrän igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela