Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Rekord, både kul och jobbigt!

Publicerad 2008-03-11 09:09:07 i Allmänt,

Den här veckan slår vi rekord i antalet ordrar från kunder. Jättekul, men måste det bli just denna vecka??? När J och jag är själva och sjukskrivna båda två på halvtid och inte får varken packa ordrar eller leverera...
Jag ser min länge efterlängtade hemresa på fredag morgon bli suddig i kanterna, kanske hinner jag inte, då blir jag väldigt ledsen. Har ju inte varit hemma sedan i somras och det är lääänge. Jag vill ju verkligen hem nu i påsk och träffa mamma, kolla till mitt hus, åka lite skoter (får väl sitta som ett litet kolli bak i pulkan, det blir nog inga race direkt), pimpla, äta surströmming, andas frisk fjäll-luft, träffa brorsan och mina vänner. Bli blöt om fötterna och grilla korv... Buhu!
P. ska på hockey i kväll och har bara två timmar som han hinner hjälpa till. I morgon blir det en maratonkväll, problemet är bara att vi inte kan leverera senare än 17, då kan inte kunderna ta emot... På torsdag ska vi till barnmorskan men jag funderar på att ställa in det så vi slipper stressa ihjäl oss. Fast jag vill ju gärna veta att allt är som det ska med Lillan också...
Ingen därute som vill hoppa in och köra en sväng till uppsala på torsdag??? 

Igår blev vi äntligen klara med deklarationen som försäkringskassan krävt in i förtid pga min sjukskrivning. Skönt! Också roligt faktiskt då resultatet till och med var bättre än vi först räknat ut. Härmed är det jag som tjänar mest i vår familj :) På pappret i alla fall... Vill inte länsa företaget på pengar och check-krediten har jag inte fått svar på ännu. Men det är kul att veta att jag inte jobbar och sliter för ingenting i alla fall!

Ska försöka se saker positivt, men om jag inte kan åka hem på fredag bryter jag ihop...

Kommentarer

Postat av: JB

Publicerad 2008-03-11 09:14:03

Hej!

Svara på dagens fråga på

http://vastertorp.blogg.se/1205216387_dagens_frga.html

Tack för din medverkan & Ha en bra dag!

Mvh

JB

Postat av: Mingla

Publicerad 2008-03-11 09:20:27

Är du duktig på bloggdesign? Hade behövt lite hjälp iså fall :). Bra blogg du har förresten

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela