Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Stress...

Publicerad 2008-03-10 09:31:02 i Allmänt,

Satte jag upp en målsättning att jag inte skulle stressa upp mig? Det är kört nu. Vikarien är sjuk och vi har hur mycket som helst att göra inför påsk. Varken jag eller J orkar fixa det så nu är det kris här! Hur fixar man en vikarie till en vikarie på några timmar?
Stackars P. det blir väl han som får rycka ut igen... Måste kolla om han kan ta ledigt/semester från sitt vanliga jobb på torsdag annars vet jag inte hur vi ska fixa det här.
Man blir ju lite skeptisk när den nyanställde blir sjuk såhär, dessutom säger han att han har feber, då är det fjärde dagen idag eftersom han var borta i fredags också. En jäkla förkylning han dragit på sig i så fall... Men men, det är inte mycket att göra annat än att lita på vad han säger. Första gången någon av mina anställda sjukskrivit sig, så nu måste jag klura ut hur sjukersättning funkar också, som om jag inte hade nog att tänka på redan...
Jobb jobb jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela