Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

26 dagar till beräknad förlossning...

Publicerad 2008-05-12 06:41:38 i Barnen,

Det närmar sig med stormsteg! Snart är det dags! Man beräknar att ca 95% eller nånstans där i krokarna föder någon gång mellan två veckor innan och två veckor efter beräknat förlossningsdatum.
Det skulle innebära att Lillan skulle kunna komma om 12 dagar! Det är SNART! Hihi, vet inte om jag är överlycklig eller livrädd...

Igår hade jag flera sammandragningar, kanske tio stycken, magen blev hård som en kanonkula och det kändes lite som en lindrig kramp ungefär. En höll i sig nästan en timme. Eller om det var flera som följde på varandra, jag är inte säker. Hade lite ont, men det var mest obekvämt, svårt att bestämma mig för om jag skulle ligga, sitta eller stå, det blev liksom ingen avlastning hur jag än gjorde.

Idag har jag inte kännt något än så länge, men vaknade i natt en gång av vad jag tror var en sammandragning. Jag har bestämt att jag ska fortsätta vara sjukskriven till på torsdag då jag har ny läkartid. Det känns verkligen att kroppen vill vila. Det är lite krångligt bara att inte jobba, någon måste ju göra saker och ting och se till att allt flyter på som det ska... Tur att de jag har anställda nu känns pålitliga i alla fall så jag slipper oroa mig för det. Idag ska jag försöka ordna upp så att jag kan vara ledig fram till förlossningen om läkaren tycker att jag ska vara fortsatt sjukskriven. Vi får se vad barnmorskan säger också, ska dit på en extra koll i eftermiddag.

Hihi, Jag ska bli MAMMA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela