Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Ingen förlossning i sikte ännu :)

Publicerad 2008-05-09 07:06:22 i Barnen,

Blodtrycket var lite högre än förra gången, men fortfarande ok, 80/140. Inga äggviteämnen i urinen heller, så jag har inte havandeskapsförgiftning. Väldigt skönt!

Däremot hade jag socker i urinet, vilket inte är bra. Det innebär att kroppens insulin inte riktigt hänger med och kan "ta hand om" sockret i kroppen. Vilket i och för sig inte är någon överraskning för mig, jag vet ju att jag har högt blodsocker. Dock tycker jag inte blodsockret är så högt att det borde ge utslag i urinet, men det gör det.
Barnmorskan rekomenderar inga åtgärder så länge inte blodsockret skenar iväg, så det är väl bara att tänka på sockermängden jag stoppar i mig och försöka äta vettigt för att göra mitt bästa för att sockret inte ska höjas mer.

Jag har fått en läkartid nästa vecka för sjukskrivning. Barnmorskan tyckte inte att jag skulle fortsätta jobba mer än max några timmar per vecka, och det var mest för att jag har eget företag och inte "kan" vara helt sjukskriven. Vet inte riktigt hur jag ska göra, hade varit väldigt skönt att faktiskt vara helt sjukskriven, men å andra sidan gör det mig lite stressad att inte ha koll på vad som händer i företaget ordentligt. Båda anställda sköter sig bra än så länge, men dels finns det arbetsuppgifter jag inte vill lämna bort till dem, dels vet man ju aldrig hur det går framöver om inte jag finns med och styr lite. Jag har ju mått så bra att jag knappt ens tänkt tanken på att jag inte ska kunna jobba fram till förlossningen. Vi får se, kanske mår jag bättre nästa vecka, man vet ju aldrig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela