Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Lite hjärndöd

Publicerad 2008-05-22 21:05:38 i Allmänt,

Det är skönt att bara gå hemma och dra. Ligga och vila, träffa en kompis, vila lite till, låta bli att städa... Men ibland känner jag mig lite hjärndöd. Det är nog en av orsakerna till att jag hakar upp mig på olika saker också, som det här med vaccination och avnavling till exempel. Jag måste använda hjärnan till nånting. Jag vill läsa, inhämta information, filtrera den, behandla den och komma fram till något. Något vettigt.
Jag har läst en del på universitet och högskola. Jag har inte särskilt många poäng, delvis för att jag ibland ignorerat att göra tentor eller inlämningsuppgifter, prioriterat annat (politiken) i livet eller faktiskt också för att jag bara varit ute efter att plugga, använda hjärnan. (Ska också erkänna att makroekonomitentan försökte jag göra tre gånger innan jag gav upp, så jag har kuggat en del tentor också...) Jag behöver inte poängen för att bli tillfredställd, jag behöver bara utmaningen och kunskapen. Inte så mycket att komma med om jag skulle på arbetsintervju direkt, det är ingen smart taktik som jag rekomenderar. Får väl hoppas att mitt företag överlever och frodas ett bra tag till så jag slipper sitta och söka jobb som inte kräver utbildning...
Oftast är jag så nöjd med att slippa den mentala pressen som blir av att plugga, men inte just i kväll... I kväll känner jag mig lite hjärndöd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela