Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Totalt insnöad på BEBIS!

Publicerad 2008-05-27 10:37:22 i Barnen,

Va? Finns det något annat i världen just nu??? I mitt huvud finns bara bebis och huruvida förlossningen är i antågande eller inte...
Jag fick täta sammandragningar igår, två-tre stycken på tio minuter hela eftermiddagen. Det är ganska många tror jag, men de gjorde inte särskilt ont, så magen tränar :)
P fick bråttom hem från jobbet igår och låg klistrad vid magen hela kvällen, men Lillan ville inte komma ut ännu. Sov dåligt i natt, vaknade flera gånger av att jag hade ont, men somnade om. Jag har fortfarande sammandragningar idag, men inte lika ofta, kanske bara en var tionde minut eller så. Syrran tror att det är på gång inom några dagar, men jag törs inte riktigt hoppas, det kanske dröjer flera veckor till!
Försöker jobba lite och förbereda inför att vara borta från företaget helt, men det är svårt. Kan inte koncentrera mig på något annat än hur magen känns...
Det är definitivt skillnad mot hur det kännts hittills, men det behöver ju inte betyda något alls. Inte så vanligt men jag går och längtar efter att det ska börja göra ont, det är tydligen tecknet på att det börjar bli dags. Lite ont gör det ju, både i magen, bäckenet och ryggen, men inte alls farligt, så det räknas nog inte :(
Snälla rara gullungen, vill du inte komma ut snart? Mamma och pappa längtar efter dig...

Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2008-05-27 22:50:27

Hej! Jag lider med dig när jag läser! Och avundas det också faktiskt, konstigt nog med tanke på lidandet och väntandet och oron. Det är ju så härligt att få hålla i sin bebis!!

Jag tänker på dig när jag skriver på min hemsida ekofamiljen.se med beskrivningar, det är nog bara du som sett något av det! Nu har du bilder där också, så får du se min bebis!

Hälsningar

Susanne

Postat av: Eva

Publicerad 2008-05-28 20:17:43

Lycka till med förlåsningen.



Du jag läste en artikel i dag som jag kommma att tänka på när jag läste din blogg det var om förtidigt föda barn på sjukhus. De hade bara 2 mjölk donatorer och deras lager började sina.

Tydligen är inte pullvermjölk så bra, så när bröstmjölken är slut lettar de först på andra sjukhus om de kan avvara och i sista hand pulver.



Det är lite fräckt av mig att tipsa dig om att det fins en chans att hjälpa om det är möjligt.



Om jag förstog artikeln rätt är det frågan om ml. i mängd. Desutom betalar de.



Hoppas att du inte blir arg.



MVH Eva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela