Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Värkar- är det månne dags idag?

Publicerad 2008-05-31 07:10:20 i Barnen,

Vaknade vid fyra i morse av att jag hade riktigt ont. Var uppe en sväng och gick men la mig igen för att försöka somna om. Inte en chans. Var sjätte minut kom en värk som kändes som en molande värk fram och en ilande stickande känsla bak i ryggen. Innan P. åkte till jobbet kom de var tredje till fjärde minut, men bara varannan kändes rejält,varannan var mer diffus. Så P. åkte till jobbet, latensfasen kan ju ta ett dygn eller så...
Jag har ätit frukost och skrivit små lappar till mina anställda och hundvakten... Försöker tänka på annat för att sitta och stirra på klockan gör mig tokig. Tänker som så att så länge jag kan sysselsätta mig med något annat är det inte dags att åka till förlossningen. När jag känner att det blir FÖR jobbigt att göra annat än klara värkarna är det dags att börja ta tid igen, innan dess tänker jag försöka att inte stressa upp mig för mycket.
Jag är redan jättetrött och har ont i huvudet så jag ska slå på en film och förhoppningsvis somna till den åtminstone en liten stund... Några fem-minuters powernaps skulle inte skada, om jag hade haft förmågan att somna så snabbt.
Men om inte värkarbetet stannar av så blir det nog en liten bebis i helgen :) ÄNTLIGEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela