Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

getmjölk är gott!!!

Publicerad 2008-10-01 12:26:50 i Barnen,

Lillan älskar getmjölk. Får hon välja vill hon hellre ha det än ersättning och det känns så bra. Förutom att getmjölk innehåller lite mer protein och fosfor och mindre C-vitaminer är det nästan helt likvärdigt näringsmäsigt som ersättning. Eftersom vi börjar introducera "riktig" mat nu känns det inte som om det gör något att det är lite C-vitamin. Hon får nog tillräckligt genom hemmagjord äppelmos och andra frukt och bärpureer ändå.
Däremot blir hon väldigt hård i magen av getmjölken men det avhjälps med att tillsätta lite getmese i mjölken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela