Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Nytt år

Publicerad 2009-01-05 09:51:37 i Allmänt,

Ja då är det 2009 då. Som vanligt känns det som om det ska bli en ny start bara för att almanackan säger att det är ett annat år. Helt plötsligt ska jag sätta upp mål för året och lyckas med allt jag inte lyckades med förra året :) Det är så mycket jag skulle vilja göra och få gjort. Men som vanligt rinner tiden bara iväg och jag får aldrig ändan ur vagnen och kommer igång. Varken små saker, som att sätta igång en tvättmaskin, eller stora, som att påbörja renoveringen av badrummet, blir gjorda.
Vet inte om det är tur eller otur att vi är lika slöa jag och P.

Igår gick jag i alla fall igenom alla lillans kläder och rensade ut allt för litet. Det blev inte mycket kvar... Hon har blivit så stor. Eller rättare sagt, hon har fått så långa ben. I byxor och pyjamas har hon storlek som en ettåring och hon är bara sju månader!

Det går så fort, för varje dag lär hon sig något nytt. Häromdagen började hon säga "Pappa", eller egentligen lite mer som "Bappa". Om och om igen sa hon det. När hon satt i bilen och P. var utanför och tankade frågade jag henne "Vem är det? Är det Pappa?" och hon skrek "Bappa!" med ett stort leende :) Nu verkar hon ha glömt bort det för igår sa hon det bara en eller två gånger och hittills idag är det bara allmänt joller som hörs. Men det kommer nog snart tillbaka. Det är verkligen kul att se hur hon växer och utvecklas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela