Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Dimman lättar...?

Publicerad 2010-10-24 16:09:18 i Änglatankar,

Jag gråter över mitt brustna hjärta varje dag. Min älskade lilla pojke fattas mig något så oerhört.
Men den dimma och trötthet som legat över mig konstant sedan i våras känns som om den är på väg att skingras. För första gången på evigheter har jag flera dagar i rad vaknat och funderat på vad jag ska göra under dagen. Inte suckat djupt över att vara tvungen att kliva upp och bara längtat tillbaka till sängen igen. Inte gått som i en dimma, som en gående sovande.
Visst har jag sovit, långa nätter och ett par timmar på dagen, men däremellan har jag inte bara skymtat, utan även sett, blå himmel. Bildligt talat då vädret visat allt annat än blå himmel...

Jag har kännt att jag har energi och ork. Inte till att bestiga några berg, men energi nog att faktiskt se fram emot dagen. När första snön föll och världen blev vit och ljus kände jag att hjärtat slog ett glädjeslag. Det bubblade upp glädje i mig, och en längtan efter vintern. Mörkt ute, levande ljus inne. Varmt te och en pläd i soffan. Adventsstjärna i fönstret.

Idag ser jag fram emot mitt liv!

Kommentarer

Postat av: mawe

Publicerad 2010-10-24 16:59:25

Vad härligt gumman! Jag unnar dig verkligen detta! Hoppas att den spirande känslan nu hjälper dig att fånga dagen och göra den till din på nytt. Samla familjen omkring dig och njut av de små vardagliga ögonblicken av kärlek och glädje. Många och långa och de varmaste kramar från mig, Maria.

Postat av: Carin Johansson

Publicerad 2010-10-25 20:10:28

Vad skönt att livet känns lättare igen. Jag kan inte säga att jag förstår hur det känns men jag vet hur det är att må dåligt.

Kramar, Carin.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela