Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

En elvisp i sängen

Publicerad 2010-10-10 10:05:07 i Barnen,

Vår lilltjej har aldrig sovit i vår säng. När hon var bara ett par veckor gammal insåg vi att hon sov gott i sin egen säng men skrek och ville inte alls sova i vår säng med oss. Sex månader gammal flyttade hon in i sitt eget rum och sov lugnt hela nätterna.
När Lillebror dog ville hon inte längre sova där så vi ställde in hennes resesäng i vårt rum så hon fick sova med oss. Nu har hon börjat krypa upp i vår säng på nätterna och hon är som en liten elvisp.

När hon inte ville sova med oss önskade jag i hemlighet att hon ville det så jag kunde få ligga och snusa på henne och mysa åtminstone ibland. Nu när hon vill det önskar jag att hon inte ville... Att vakna tio gånger per natt av en arm i ansiktet, en fot i magen, skrik om en tappad napp, någon som klättrar upp på ens mage, en napp intryckt i munnen, eller bara kramp i kroppen för att man balanserat längst ut på sängkanten eftersom Lillan ligger på tvären över resten av sängen, är inte kul.

Har funderat på att tvinga henne att sova i sin egen säng, men jag vill inte. Jag sover ju med P och skulle inte vilja sova ensam, varför ska hon som är så liten tvingas till det? Hon behöver uppenbarligen vår närhet nu...

Så idag ska jag och Lillan iväg och köpa en till säng. En 240 cm bred säng borde vara tillräckligt för oss tre... Hoppas jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela