Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Blodprover på Moa

Publicerad 2013-04-11 18:15:59 i Allmänt,

Idag har vi äntligen kunnat ta blodprover på Moa för att se om/vad hon är allergisk mot. Jag började förbereda henne redan häromdagen då vi var till labbet och hon fick prova sätta på sig bandet de stasar med och titta sig omkring lite. Sen har vi pratat om att hon ska få plåster och sedan en spruta i armen som det kommer blod ur.
 
Så Moa satt förväntansfullt i väntrummet och tyckte det skulle bli jättespännande. Vi fick komma in och Moa fortsatte vara fascinerad och tittade på när de stack henne och hur blodet samlades upp i rör. Sex rör fyllde de. Tyvärr trillade nålen ur så de var tvungna att sticka en gång till och rota runt lite för att få ut allt blod som behövdes, men det bekymrade inte Moa.
 
 
Inte ett pip, inte en tår. När de var klara halade Moa istället fram andra armen, drog upp tröjärmen och sa "DEN"! med lätt beordrande ton och blev nästan lite arg för att vi redan var klara och de inte ville sticka i den andra armen också!

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-04-11 18:30:32

Duktiga Moa!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela