Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Fredagskväll och lördagsträning

Publicerad 2013-04-06 11:51:28 i Allmänt, Träning och hälsa,

Gårdagskvällen var riktigt trevlig. Lite rött vin, plockmat, prat och skratt. Jag hade visserligen tänkt springa en mil efter jobbet igår, men för sjutton, man kan väl ändra sig!
 
Det var inte fullt lika trevligt att Tor fick magsjuka och kräktes upp allt han åt hela natten. Om magsjuka kunde materialiseras skulle jag hugga den i småbitar med en yxa! Enough!!!
 
Det var inte heller lika roligt att se vardagsrumsbordet när jag klev upp...
 
Rödvinsflaskan är min, resten av röran skyller jag på de andra ;-)
 
Kände mig lite nervös i kroppen av att ha missat träningen igår så efter att barnen verkligen sett till att sömnen var obefintlig stapplade jag upp och tänkte att lite träning skulle göra mig piggare. Det funkade, i alla fall ett litet tag...
 
Redo! Proteinshake till frukost, vatten, blöt handduk och datorn med film med lite lagom action.
 
En mil blev det. Kände mig tvungen att gå lite i mitten då jag blev lite trött i benen (sömnbrist måste det vara, kan absolut inte ha med vinintaget att göra!) Men jag är nöjd bara med att jag bestämde mig för att träna istället för att ligga kvar i sängen så det får ändå ses som ett lyckat pass.

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-04-06 19:44:29

Du är så duktig Anna! Jag kan fasen inte skylla på något längre. Den här latmasken måste från sofflocket, och det bums!
Men först ska jag bara....

Svar: Hehe, jaa det är så otroligt lätt att "ska bara" tills dagen är slut! Men när man väl är igång är det lättare tycker jag. Och eftersom jag ska springa lopp snart så måste jag ju!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela