Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Överhettad

Publicerad 2013-04-01 16:17:04 i Träning och hälsa,

Med bara 20 dagar kvar till loppet bestämde jag mig för att fixa distansen, 12 km, för att veta att jag klarar det. Jag ska inte säga att det var lätt, men det gick. Mitt största problem när jag springer är att jag blir så fruktansvärt varm. Jag svettas inte så mycket men känner mig fort som en överkokt kräfta, trots att vi har väldigt svalt i träningsrummet (springer mycket på löpband för att kunna träna när kidsen sover). Jag har en tunn handduk som jag blöter innan jag tränar  som jag svalkar av mig med men jag blir ändå så varm att jag känner mig svimfärdig. Trist och jobbigt! En biverkning av det är också att jag trycker i mig vatten för att svalka mig och det är inte heller så bra att försöka springa en mil med flera liter vatten i magen...
 
Men förhoppningsvis blir det bättre, kroppen kanske lär sig att reglera värmen bättre så småningom och min tanke är ju att börja köra utomhus emellanåt också och då är det lite lättare även om jag vet av erfarenhet att jag blir överhettad även ute.
 
12 km blev det i alla fall igår i en hastighet av 8,5-10 km/h. 8,5-9 km7h är ganska bekväm fart för mig att springa i, 10 km/h är mer ansträngande och inget jag skulle kunna hålla en längre sträcka i dagsläget. Efter löpningen gjorde jag lite magövningar, vilket känns idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela