Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Presenter till Wilhelm

Publicerad 2013-04-09 00:05:34 i Allmänt, Änglatankar,

I morse blev jag väckt av något som ömsom slog mig ömsom fladdrade förbi mitt ansikte. När jag slår upp ögonen står Ia ett par centimeter från mitt ansikte och på barnvis lutar hon sig mot mitt öra och frustar ut en pust av varm andedräkt när hon viskar
"Mamma, jag har gjort en flagga!"
Jag: "mhm, fin, men sluta vifta i mitt ansikte är du snäll"
Ia: "jag har gjort den på en lång pinne. Vi ska sätta den på lillebrors plats (Wilhelms grav) för då når vi långt upp och kan signalera till honom!"
Då kan man ju inte blir ens lite irriterad över att hon klippt själv och lämnat saxen så Moa når den och att pinnen är en del av en affisch-ram hon haft sönder...
 
Jag sprang in en snabbis på Jysk på lunchen idag för att kolla efter ett tyg till en ide jag har till sovrummet och då såg jag att vårens solcellslampor kommit. Något tyg blev det inte, men två lampor fick jag med mig därifrån.
 
 
Den här sötnosen får hålla Wilhelm sällskap i sommar.
 
 
Och likaså den här. Såklart ska han ha en traktor som lyser upp lite!

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-04-09 20:52:49

Så gulligt av Ia!
Fin bil! Måste jag köpa och ha på graven jag med!

Svar: Ja, visst var den fin! Lyste rätt starkt. Jag lämnade den i köket och igår kväll när jag kom hem så lyste den upp hela köket ;-)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela