Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Recept på gårdagens kaka

Publicerad 2013-04-08 09:52:37 i Mat och kost,

För er som vill baka kakan jag gjorde igår kommer mitt recept här!
 
Annas Microkaka
1 ägg
30 gram proteinpulver med chokladsmak
1 1/2 tsk kokosmjöl
1 tsk bakpulver
1/2 tsk psylliumfröskal
ca 1/2 dl vatten
2 tsk olja
 
Philladelphiaost
hallon
 
Vispa ägget lite skummigt. Häll sedan i oljan samtidigt som du vispar. Tillsätt vattnet.
Blanda de torra produkterna och blanda sedan ihop allt och häll i en portionsskål/djuptallrik. Micra i ca 70 sekunder på full effekt.
 
Mosa några hallon och blanda med philladelphiaost och lägg i kakan eller klicka ut den uppepå. Man kan söta kakan och hallonmixen med tex stevia, men jag föredrar allt osötat då proteinpulvret och hallonen är söta i sig.
 
 

Kommentarer

Postat av: C H A R L O T T E

Publicerad 2013-04-08 12:20:55

Oj,oj,oj vad mikro är bra endå :)

Svar: Ja, snabbt och lätt :-) Har du provat kakan? Vad tyckte du i så fall? :-)
Anna

Postat av: C H A R L O T T E

Publicerad 2013-04-09 10:05:28

Hej nee jag har inte provat kakan ennu men till helgen så får vi gäster så då funderar jag på att prova detta recept :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela