Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Wilhelm

Publicerad 2013-04-06 18:48:57 i Änglatankar,

Jag föreställer mig dig.
Hur skulle du sett ut?
Jag föreställer mig dig.
Vem skulle du ha blivit?
 
Jag föreställer mig dig
för det är allt jag får.
 
Jag får inte se dig,
får inte hålla dig igen.
Inte smeka din kind när du sover,
inte se dig göra bus.
 
Jag får inte se dig,
inte känna dig igen.
Inte tvätta dina skrubbsår
inte se dig växa upp
 
Jag får inte se dig,
inte lära dig om livet
Istället lär du mig så mycket
om livet och mig själv
 
Jag föreställer mig dig
för det är allt jag får
Jag föreställer mig dig
och jag känner dig i mig
 
Du finns där i mitt hjärta
i mitt blod och i min själ
Jag föreställer mig dig
och jag känner dig så väl
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-04-06 19:45:54

Så fint! <3

Svar: Tack! Jag har inte skrivit någon text av den typen på evigheter men idag bara dök den upp i huvudet.
Anna

Postat av: Sara

Publicerad 2013-04-07 07:16:33

Så fin text! <3

Svar: Tack!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela