Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Hur gammal är man när man är död?

Publicerad 2013-03-26 09:34:09 i Änglatankar,

Konversation i bilen på väg till förskolan i morse:

Lillan: Mamma, hur gammal är man när man är död?
Jag: Det beror väl på, hur menar du?
Lillan: Ja, hur gammal är Lillebror?
Jag: Han skulle ha varit tre år om han hade levt hos oss.
Lillan: Men jag menar hur många år har han nu?

Vad svarar man på det? Slutar man fylla år när man är död eller inte? Hur gammal är min son egentligen? 80 dagar som när han dog, eller tre år som om han hade levt? Eller har man ingen ålder alls som död?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela