Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Min familj!

Publicerad 2013-03-26 10:11:21 i , Allmänt,

Jag har efter mycket eftertanke insett att det inte går att vara offentlig och anonym samtidigt.
Ni som läser min blogg vet antingen vem jag är IRL redan, eller så vet ni det inte och då gör det inte så stor skillnad om jag skriver ut namnen på barnen till exempel.
 
Hittills har jag inte nämnt barnen eller min man vid namn, men har nu bestämt mig för att det inte har så stor betydelse. Däremot finns det ju många saker som jag inte vill skriva om, som är privata. För mig eller för någon annan i familjen. Allt man lägger ut på nätet borde gå en extra vända i huvudet, är det verkligen något man vill att "alla" ska veta? En svår avvägelse tycker jag och ibland en av anledningarna till att jag inte uppdaterar. För att jag vill vara någorlunda säker på att jag inte kommer att ångra något jag publicerar. Kan tyckas lite fånigt i denna tidsålder av offentlighet, men någon måtta får det vara även på min öppenhet.
 
Men, här är i alla fall en kort presentation av min familj!
 
Make: Peter
Barn:
Ia, snart 5 år
Wilhelm, vår ängel som skulle varit tre år om han levt idag
Moa, snart 2 år
Tor, snart 7 månader
Hund: Norska buhunden Novak

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-03-27 21:10:37

Jag känner samma sak. Detspelar egentligen inte så stor roll om barnens och gubbens namn skrivs ut, så länge inte det går att googla fram mig via för och efternamnet. Det ska man nog vara försiktig med, däremot.

Svar: Precis. Mitt efternamn behåller jag för mig själv :-)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela