Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Omvälvande händelser i livet och att skriva

Publicerad 2013-03-09 13:41:46 i Allmänt, Änglatankar,

Vi står då och då inför händelser som förändrar våra liv. De kan vara självvalda, vi kanske väljer att köpa ett hus, tacka ja till ett jobb eller flyttar utomlands. De kan vara skrämmande för de försätter oss i nya situationer där vi inte vet säkert vad som väntar, men där vi ändå väljer att kasta oss ut och hoppas på att förändringen ska bli till det bättre.
 
Men ibland står man inför händelser som man inte kan styra över själv. Som man inte har någon kontroll över. Situationer som livet, Gud, ödet, tur eller otur försätter en i.
 
Den 28 maj 2010 drabbades vi av en sådan händelse. Vår son rycktes ifrån oss. Vi valde inte att kasta oss ut, vi blev brutalt utslängda i ett kaosartat mörker, utan någon aning om vad som väntade. När vi skulle landa. Hur vi skulle landa. OM vi skulle landa.
 
Många som förlorar barn börjar skriva. Jag gjorde tvärt om. Mina dikter, sångtexter, dagbok, blogg, allt blev tyst. Det fanns inga ord i mig för att beskriva min värld. Jag hade inga sammanhållna meningar att få ner. Inte ens sammanhållna bokstäver. Jag hade inget att säga. Min energi gick åt för att försöka falla åt rätt håll. Leta efter någonstans att få fotfäste.
 
Jag är där nu. Tror jag. Idag skulle vår son ha fyllt tre år. Jag tror att jag kanske har fått orden tillbaka. Jag tror att jag kan skriva igen.
Så idag återupptar jag min blogg. Jag lovar inte att skriva ofta. Eller mycket. Eller alls. Jag gör bara valet att försöka börja skriva igen. Så får jag se hur det går.
Vill ni följa mitt försök är ni välkomna!
 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2013-03-09 14:12:55

Fint skrivet!
Grattis på tre årsdagen!! Beklagar att han inte fick stanna! Så orätvis värld!
Kram från Malin änglamamma till vår ängel Emil

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-03-09 15:16:25

Jag kommer kika in lite då och då och se om du har uppdaterat.
Kram
Camilla A

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela