Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Skulle behöva 8 armar!

Publicerad 2013-03-22 09:57:29 i Allmänt, Barnen, hem,

Trött.
Det är bara förnamnet just nu. Att jobba tolv timmar om dagen och ändå inte hinna med. Att tålamodet är kort som diametern på ett hårstrå.
Att försöka betala räkningar med ena handen, packa varor med den andra, trösta barn ett med den tredje, ge barn två vatten med den fjärde, slå igång en film åt barn tre med den femte, fixa lunch med den sjätte, ta emot kundsamtal med den sjunde, torka snor med den åttonde...

Just ja, jag har bara två armar.
Just nu är jag avundsjuk på alla som har ett vanligt jobb som anställd. Som bara kan säga "jag är sjuk idag" och stanna hemma. Utan större konsekvenser än några kronor mindre på kontot i slutet av månaden.
Jag behöver vila. Semester skulle vara skönt. Typ nödvändigt.

Jag undrar om mina barn bara kommer ha minnet av
"sätt er och titta på filmen nu och var tyst, mamma måste jobba" av sin barndom?

Fan, nu tar jag mina två existerande armar och ger barnen en varm kram! Skit i jobbet. I fem sekunder i alla fall. Power-tanka lite kärlek <3

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-03-25 20:05:13

Jag tycker det är svårt att vara anställd och hinna med ett barn, förstår att du inte hinner. Det blir nog inte så mycket tid till dig själv då.

Svar: Tid för mig själv får jag när maken vabbar och jag är på jobbet ;-)Eller möjligtvis i duschen eller på toa!
Förhoppningsvis blir det lite lättare när maken börjar jobba samma tider som jag, så vi har gemensamma morgnar och kvällar.
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela