Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Vad är det värsta som kan hända?

Publicerad 2013-03-13 20:01:11 i Allmänt, hem, Änglatankar,

Jag blir väldigt lätt stressad.
 
Efter att vår son dog har det blivit både bättre och sämre.
Det är bättre för att jag fått en lite annan tankegång. Vad är det värsta som kan hända? Om jag skulle komma tio minuter för sent till det där mötet? Eller inte hinna ringa alla samtal innan dagen är slut?
Oftast ger det inga konsekvenser alls. Det enda som krävs är en ursäkt. Om man nu inte skulle hinna. Men faktum är att jag nästan alltid hinner om jag INTE stressar...
 
Däremot är stressen som kommer innifrån något helt annat. När barnen skriker och jag känner mig otillräcklig. När det känns som om livet faller samman och jag inte har någon kraft att ordna upp det. När pulsen stiger "utan anledning". När stressen är så obegriplig att jag inte kan säga "vad är det värsta som kan hända" eftersom jag inte vet vad jag är stressad över riktigt. Den stressen har blivit värre. Mer obegriplig. Och svårare att hantera. Inga logiska tankar biter på den stressen, för den är inte logisk i sig.
 
Något som hjälper är att ha ordning. Något som även producerar stress eftersom jag sällan hinner eller orkar med. I morgon får vi besök av mina föräldrar. Och vårt badrum ser ut såhär:
 
 
Trots att vi har sex tvättkorgar i tvättstugan blir det alltid såhär.
Fast det kasnke inte är så konstigt när tvättstugan ser ut så här:
 
 
Men hey vad är det värsta som kan hända?
1. Mamma städar åt oss. Jag är trots allt över 35 år, det är pinsamt.
2. Mamma tittar menande på röran och städar inte
Tja, de alternativen kan jag ju stå ut med... Fast det vore ju himla nice att slippa! Får se om jag orkar ta ett ryck när barnen sover.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela