Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Dåliga mamman

Publicerad 2013-05-03 22:06:00 i Barnen,

Ibland får jag så ont i mig när jag tänker på barnen. De är värda så mycket. De är värda en mamma som är glad och utvilad. Som har tålamod med deras påhitt och tid att lyssna och läsa sagor. Som lagar bra och näringsriktig mat till dem och kramar dem, borstar tänder och nattar dem på kvällarna.
 
Inte en stressad mamma som far runt i hela huset för att hitta borttappade strumpor på morgonen, ropande att de måste äta upp och klä på sig för vi har bråttom. Inte en mamma som somnar på kökssoffan efter middagen, om hon överhuvudtaget har hunnit hem till dess. Inte en mamma som har tålamod kort som tjockleken på ett pappersark.
 
Idag sa Ia till mig: "Du är sur mamma" och "jag vill inte klä på mig för du skrek åt mig"
Aj. Hennes ord är som vassa små knytnävar som bankar på mig på insidan. Jag vill inte att hon ska uppleva mig så. Någonsin. Inte en enda gång. Jag vet att jag är en bra mamma, för det mesta. Men ibland förtjänar jag en verbal örfil, en påminnelse om hur jag vill vara och hur jag är. En påminnelse om vad som är viktigt.
 
I morgon ska jag inte höja rösten en enda gång till mina barn.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela