Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Fullspäckat schema

Publicerad 2013-05-03 18:40:12 i Allmänt,

Sista tiden har jag verkligen haft fullt upp. Massor med jobb med olika deadlines att hålla, vakna nätter med barnen och fullt upp även privat då vi haft dop för Tor med allt vad det innebär av tårtor, gäster och städning.
Nu har det värsta lugnat ner sig och jag börjar känna stressen lägga sig. Synd att det är röd dag nästa vecka också så att en veckas arbete måste klämmas in på tre dagar istället för fem. Men det är bara bita ihop och låtsas att vi säkert hinner ikapp framöver.
Det är lite stående skämt här, "det blir nog lugnare sen när..." Hittills har vi aldrig nått dit, vi har alltid mer eller mindre fullt upp ;-)
 
Nu drar jag upp volymen med Toby Keith i datorn och jobbar bort sista halvtimmen innan stängning. I kväll blir det spabad med maken och kanske en liiiten gin och tonic. (inte riktigt i linje med min diet men det är ju fredag...) 16 timmar kvar innan det är dags att jobba igen, jag ska njuta av kvällen och sova till dess!
(låtsas inte om att risken är överhängande för att vakna barn kommer avbryta både bad, drink och sömn...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela