Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Härlig investering

Publicerad 2013-05-18 20:06:00 i Allmänt, Barnen, hem,

För ungefär fyra år sedan gjorde vi en stor investering. Vi köpte ett ute-spa. I mångas ögon är det kanske lite udda att lägga massor av pengar på ett bad när man inte ens har vattentoa. Och jag kan väl hålla med lite. Men vad vi har njutit av vårt bad! 
Det har hjälpt mig genom de sista tre graviditeterna. Underbart att glida ner i 39 grader varmt vatten när fogarna värker och kroppen känns som om den ska falla i bitar. 
Vi har spenderat otaliga kvällar där, diskuterande vad som hänt under dagen och planerat och bara umgåtts istället för att sitta i soffan och glo på tv. Varmt bad omgiven av gnistrande snö och kyla så det biter i kinderna på vintern och fläktad av ljumma vindar och fågelkvitter på sommaren. Underbart!
 
Nu när det börjar bli varmare i luften får även barnen njuta av badet. Och de älskar det! 
 
 
Idag tog jag tid. 23 minuter tog det att blåsa Ias hår för att få det nästan torrt. En stor nackdel då det är omöjligt att få henne att inte blöta ner det. Men de har kul och alla tre älskar att plaska runt så det är det värt. Moas hår blåstes torrt på fyra minuter, lite skillnad!

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-05-19 07:16:16

Vad härligt det ser ut!
Ia måste ha otroligt tjockt hår!
Kram

Svar: Ja det är verkligen tjockt, och ganska långt. Hon klippte ju av det själv för ett tag sedan men nu har det växt sig rätt långt igen. kram
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela