Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Jag VS arkitekten...

Publicerad 2013-05-15 21:05:00 i hem, trädgård,

Mannen som satte upp vårt hus (det stod ursprungligen i Kramfors, såldes på exekutiv aktion, revs, flyttades hit och byggdes upp igen) är trädgårdsarkitekt. Han har planterat diverse blommor, buskar och träd, och lagt ut gatsten och grus på tomten. Jag har alltid varit lite "rädd" för att röra alla planteringar. Han är ju arkitekt! Såklart är allt planterat på bästa sätt! Och eftersom jag är så okunnig så har jag inte heller tordats rensa, för hur ska jag se skillnad på ett ogräs och en sällsynt liten blomma?
 
En del av hans planteringar. En krypgran(?), en buske och massor med daggkåpor.
 
Nu har jag dock bestämt att det är jag som bor här (ja och övriga familjen förståss) och inte han. Det är jag, inte han, som ska trivas här! Så nu ska allt krafs som jag inte vet vad det är eller som jag inte vill ha kvar bort! Sen får alla andra tycka vad de vill om att jag slänger och tar död på ditten eller datten. Ett skönt beslut. Det blev ännu skönare när sekatören, spaden och hackan kom fram och jag tog mig an ett parti av uppfarten jag aldrig förstått mig på.
 
Såhär på bild ser det faktiskt lite trist ut efter min framfart...
 
Min tanke är att rensa bort allt i den här "rabatten" och ta bort den helt. Även grusgången ska bort till fördel för en fin gräsmatta med en gång av plattor. Jag tror det blir en fin kontrast mellan mjukt grönt gräs och klippan. 
Det känns att jag hade ett pass på gymmet tidigare idag! Nu är jag helt slut i kroppen så det blir en kopp te och sedan läggdags.
 
Jag har inte bara varit destruktiv, idag har jag även planterat min första utomhus-blomma för i år!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela