Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Osttillverkning i söndagsköket

Publicerad 2013-05-05 19:58:00 i Mat och kost,

En litedn bildserie över vad som bland annat utspelat sig i vårt kök idag...
 
Har man inte tillgång till spen-mjölk får man ta köpealternativet
Lite värme och löpe på det...
...så får man en fin ostmassa
 
Som efter lite vändande och fixande blir en liten ost.
Just den här får simma runt i saltlake. Storebror ost har fått en mildare saltlake med rosepeppar och rosmarin-kryddning som den får ligga och dra i någon vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela