Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Pinnbröd och utelunch

Publicerad 2013-05-18 15:25:35 i Allmänt, Mat och kost,

På väg ut för lunch. Inte riktigt den känsla jag eftersträvar med maten, men det gäller att prioritera. Skulle jag göra egna hamburgare, eget bröd och egen dressing hade vi inte fått lunch än!
Pizzakittet innehåller färdig deg. Ett snabbt alternativ när man vill att barnen ska få baka pinnbröd.
 
Öppna burken, klipp av en skiva av degrullen, linda upp degremsan på en pinne. Grilla eller stek. Ät.
 
 
Moas bröd, lite bränt hör ju till!
Man kan även klippa större fyrkanter, steka (vi använde murrikkan) och till exempel använda till hamburgerbröd.
Grillade bananer med choklad trodde jag skulle bli en hit men det dissade båda tjejerna. Ia ville hellre ha paprika!
 
Det är härligt att laga och äta ute, men det är inte bara barnen som blir trötta, gäääsp!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela