Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Självömkans-gegga

Publicerad 2013-05-28 09:47:50 i Änglatankar,

 
Idag är ingen bra dag. Idag vill jag vältra mig i självömkan, simma i en gegga av ilska och sorg. Livet är så orättvist! Varför, varför skulle min pojke dö? Varför rycktes han ifrån mig? Varför just jag, just vi, just han? Jag vill inte vara glad idag. Jag vill sitta i min gegga. Ösa upp den i hinkar, hälla den över huvudet och gömma mig. Hålla andan och dyka ner, långt långt ner i detta träsk av orättvisa och destruktivitet.
 
I morgon är en annan dag, i morgon ska jag lämna geggan, duscha av psyket och gå starkare och gladare från denna dag. I morgon ska jag känna glädje över de fina barn jag har hos mig, min fina man, mitt härliga liv. Men inte idag. Idag ska jag förbanna världen och sakna min son.
 
<3 3 år av oändlig saknad <3
Denna fina änglapojke hittade jag på mitt skrivbord på jobbet för ett år sedan. Underbara kollegan hade köpt den till mig. Jag tycker om att tänka att Wilhelm sitter glad någonstans, med en vacker pärla av en familj med tre levande syskon som han vakar över i händerna.
 

Kommentarer

Postat av: Frida Inghamn

Publicerad 2014-02-21 15:29:06

Väldigt rörande! Jag kan inte föreställa mig ens hur det känns. Bra att du tillåter dig att vara ledsen och sörja när du behöver det.

Frida
http://livetmedtresinnen.wordpress.com/?p=5439&preview=true
Mamma med rullstol och dövblindhet. Nu bygger vi ett hus också.

Postat av: Frida Inghamn

Publicerad 2014-02-21 15:29:07

Väldigt rörande! Jag kan inte föreställa mig ens hur det känns. Bra att du tillåter dig att vara ledsen och sörja när du behöver det.

Frida
http://livetmedtresinnen.wordpress.com/?p=5439&preview=true
Mamma med rullstol och dövblindhet. Nu bygger vi ett hus också.

Postat av: En annan änglamamma

Publicerad 2020-12-10 06:58:42

Tänker på dig ❤️ Jag lät inte mig själv sörja för mycket och det ångrar jag. Jag skulle visa mig "stark" och det ångrar jag för då drabbades jag av ångest. Tack för att du berättar om hur du har mått. Kram 🌸

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela