Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Tröstshopping och gravsten

Publicerad 2013-05-27 21:15:12 i Allmänt, Änglatankar,

För att inte deppa ihop helt följde jag med J på en liten shoppingtur efter jobbet.
Förutom en del träningskläder hittade jag dessa underbara krokar.
 
Tre elefanter balanserade...
 
För söta för att motstå! Var de ska sitta blir en senare fråga. Även dessa tallriksunderlägg inhandlades till barnen. Vattenflaskor är svåra att hitta i bra utformning för tjejerna (de har med sig flaska till förskolan varje dag). De måste vara lätta att öppna men ändå hålla tätt. Dessa har dubbla lock men det känns som om barnen ska klara att öppna dem själva utan att förstöra tänderna. Hoppas funktionen är lika bra som utseendet är gulligt!
 
 
 
Tidigare idag var vi till stenhuggeriet och tittade på gravsten till vår Wilhelm. Stenen måste specialbeställas då vi vill ha den på ett speciellt sätt. Känns absurt att överväga hur mycket pengar vi ska lägga på hans sten. Är det värt flera tusen kronor extra för att få den exakt som vi vill?
Ja, för oss är det det. Det är en sak som känns väldigt fel att snåla med, den ska ju ligga där i många många år, på vår lilla pojkes plats. Så nu väntar vi på en ritning på stenen och hoppas den kommer bli så fin som vi tänkt oss.
 
Nu ska jag stänga ögonen, låta tårarna komma, kramas med min man och samla kraft för att klara morgondagen. Årsdagen för min sons död.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela